Akumuliatoriu Testavimas Namuose: Paprastas Diagnostikos Gidas
.jpg)
Automobiliu akumuliatoriai testavimas namuose yra paprastas ir naudingas procesas, kuris gali padeti nustatyti akumuliatoriaus bukle be profesionalios pagalbos. Daugelis vairuotoju nežino, kad galite lengvai patikrinti akumuliatoriaus itampa, varža ir bendra sveikata naudodami paprastus irankius. Reguliarus testavimas gali padeti atpažinti problemas ankstyvoje stadijoje ir išvengti staigiu gedimu. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip testuoti akumuliatoriu namuose naudojant multimetra, apkrovos testeri ir kitus paprastus metodus, kad galetumete ivertinti savo akumuliatoriaus sveikata ir priimti informuotus sprendimus.
Multimetro Naudojimas Itampos Matavimui
Multimetras yra paprastas ir pigus irankis, kuris gali matuoti akumuliatoriaus itampa ir parodyti jo ikrovimo lygi. Pirma, nustatykite multimetra i DC voltu režima ir pasirinkite 20 voltu diapazona. Antra, prijunkite raudona zonda prie teigiamo (+) gnybto ir juoda zonda prie neigiamo (-) gnybto. Trecia, perskaitykite rezultata ekrane. Sveikas ir pilnai ikrautas akumuliatorius turetu rodyti 12,6-12,8 volto. Jei itampa yra 12,4-12,6 volto, akumuliatorius yra 75 procentu ikrautas. Jei itampa yra 12,0-12,4 volto, akumuliatorius yra 50 procentu ikrautas ir reikalauja ikrovimo. Jei itampa yra žemesne nei 12,0 volto, akumuliatorius yra giliai iškrautas ir gali buti pažeistas. Jei itampa yra aukštesne nei 12,9 volto, tai gali rodyti, kad akumuliatorius buvo neseniai ikrautas ir itampa dar nenusistovejo. Rekomenduojama testuoti po keliu valandu stovejimo, kad gautumete tikslu rezultata. Multimetro naudojimas yra paprastas ir gali buti atliekamas bet kuriuo metu namuose.
Apkrovos Testas Ir Starterio Simuliacija
Apkrovos testas yra tikslesnis metodas akumuliatoriaus buklei nustatyti, nes jis simuliuoja starterio apkrova. Galite naudoti specialu apkrovos testeri arba atlikti testa naudodami multimetra ir starteri. Pirma, prijunkite multimetra prie akumuliatoriaus gnybtu. Antra, paprašykite pagalbininko užvesti varikli, kol jus stebite multimetra. Trecia, stebekite itampa užvedimo metu. Sveikas akumuliatorius neturetu kristi žemiau 9,6 volto užvedimo metu. Jei itampa krenta žemiau 9,6 volto, akumuliatorius yra silpnas ir gali reikalauti keitimo. Jei itampa krenta žemiau 8,0 volto, akumuliatorius yra labai silpnas ir turetu buti nedelsiant pakeistas. Apkrovos testas yra ypac naudingas šaltu oru, kai akumuliatorius turi atlaikyti didesne apkrova. Jei jusu automobilis neužsiveda, bet multimetras rodo normalia itampa, apkrovos testas gali atskleisti silpnuma, kuris nera matomas ramybes busenoje.
Vizualine Akumuliatoriaus Apžiura
Vizualine apžiura yra paprastas, bet svarbus diagnostikos metodas, kuris gali atskleisti daugeli problemu. Pirma, atidarykite kapota ir apžiurekite akumuliatoriaus korpusa. Ieškokite itrukimu, deformaciju arba išsiputimo, kurie gali rodyti perkaitima arba šaldymo pažeidimus. Antra, patikrinkite gnybtus ir kabelius. Ieškokite korozijos, kuri atrodo kaip balti arba žalsvi nuosedai. Korodotas gnybtai gali sukelti energijos nuostolius ir užvedimo problemas. Trecia, patikrinkite elektrolito lygi, jei jusu akumuliatorius nera užsandarintas. Lygis turetu buti tarp "MIN" ir "MAX" žymiu. Jei lygis yra žemas, papildykite distiliuotu vandeniu. Ketvirta, patikrinkite tvirtinima. Laisvas akumuliatorius gali vibracijos metu pažeisti vidines plokštes. Jei pastebejote bet kuri iš šiu požymiu, imkites atitinkamu priemoniu: valykite korozija, papildykite elektrolita arba pakeiskite akumuliatoriu, jei korpusas yra pažeistas.
Elektrolito Tankio Tikrinimas Hidrometru
Jei jusu akumuliatorius nera užsandarintas, galite tikrinti elektrolito tanki naudodami hidrometra. Hidrometras yra paprastas irankis, kuris matuoja elektrolito savitaji svori ir nurodo akumuliatoriaus ikrovimo lygi. Pirma, atidarykite akumuliatoriaus dangtelius. Antra, ikiškite hidrometro vamzdeli i lastele ir patraukite elektrolita. Trecia, perskaitykite rezultata hidrometro skaleje. Pilnai ikrautas akumuliatorius turetu rodyti 1,265-1,299 kg/l tanki. Jei tankis yra žemesnis, akumuliatorius yra iškrautas arba elektrolitas yra silpnas. Ketvirta, pakartokite testa visose lastelese. Jei tankis yra nevienodas tarp lasteliu, tai gali rodyti pažeista lastele. Jei vienos lasteles tankis yra reikšmingai žemesnis nei kitu, ta lastele gali buti trumpo jungimo arba pažeidimo priežastis. Elektrolito tankio tikrinimas yra tikslus metodas, bet jis yra taikomas tik neužsandarintiems akumuliatoriams. Jei jusu akumuliatorius yra užsandarintas, naudokite kitus testavimo metodus.
Starterio Ir Generatoriaus Sistemos Tikrinimas
.jpg)
Kartais akumuliatoriaus problemos yra susijusios su starteriu arba generatoriumi, todel šiu komponentu tikrinimas yra svarbus. Generatoriaus tikrinimui, paleiskite varikli ir prijunkite multimetra prie akumuliatoriaus gnybtu. Sveiko generatoriaus itampa turetu buti 13,5-14,5 volto, kai variklis veikia. Jei itampa yra žemesne nei 13,5 volto, generatorius neikrauna akumuliatoriaus tinkamai. Jei itampa yra aukštesne nei 14,8 volto, generatorius perikrauna akumuliatoriu, kas gali ji sugadinti. Starterio tikrinimui, stebekite užvedimo procesa. Jei starteris sukasi letai, bet akumuliatorius yra sveikas, problema gali buti starteryje. Jei starteris skleidžia neiprastus garsus, tokie kaip cypimas arba traškejimas, jis gali buti pažeistas. Jei generatorius arba starteris yra pažeisti, akumuliatorius gali greitai išsikrauti arba negaleti užvesti variklio, net jei jis yra sveikas.
Testavimo Rezultatu Interpretavimas Ir Sprendimai
Po testavimo, svarbu teisingai interpretuoti rezultatus ir priimti atitinkamus sprendimus. Jei itampa ramybes busenoje yra žemesne nei 12,4 volto, akumuliatoriu reikia ikrauti. Jei itampa po ikrovimo vis dar yra žema, akumuliatorius gali buti pažeistas. Jei apkrovos testas rodo itampa žemiau 9,6 volto, akumuliatorius yra silpnas ir turetu buti pakeistas. Jei elektrolito tankis yra nevienodas tarp lasteliu, akumuliatorius turi pažeista lastele ir turetu buti pakeistas. Jei vizualine apžiura rodo korozija, nuvalykite gnybtus ir patikrinkite dar karta. Jei korpusas yra deformuotas arba itrukes, nedelsiant pakeiskite akumuliatoriu. Jei generatorius neikrauna tinkamai, pataisykite generatoriu, kad išvengtumete pakartotinio akumuliatoriaus gedimo. Testavimo rezultatu interpretavimas yra raktas i teisinga sprendima ir akumuliatoriaus priežiura.
Išvada
Akumuliatoriaus testavimas namuose yra paprastas ir naudingas procesas, kuris gali padeti nustatyti transporto priemone akumuliatoriaus bukle ir išvengti staigiu gedimu. Multimetro naudojimas, apkrovos testas, vizualine apžiura ir elektrolito tankio tikrinimas yra pagrindiniai metodai, kuriuos gali atlikti bet kuris vairuotojas namuose. Reguliarus testavimas gali padeti atpažinti problemas ankstyvoje stadijoje ir prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laika. Jei testavimo rezultatai rodo silpnuma, imkites atitinkamu priemoniu: ikraukite, valykite arba pakeiskite akumuliatoriu. Noredami daugiau informacijos apie akumuliatoriaus testavima, siulome peržiureti automobiliu ekspertu patarimus ir diagnostikos gidus. Reguliarus testavimas yra raktas i patikima automobilio veikima.
Comentarios
Publicar un comentario